piątek, 5 czerwca 2015

Niezgodna | książka vs film

Książka bardzo mi się podobała, lecz muszę przyznać, że film nie rozczarował mnie z czego jestem bardzo zadowolona. Choć oczywiście wyznaję zasadę, że książka zawsze jest lepsza od ekranizacji to w tym przypadku nie jestem zawiedziona. Brakowało kilku scen, lecz oczywiste jest, że wszystkie wątki nie mogą być ukazane w filmie, gdyż byłby za długi. 

KILKA RÓŻNIC:
- W filmie są tylko 2 etapy nowicjatu
- Nie ma sceny, w której po teście predyspozycji Tris w drodze do domu spotyka bezfrakcyjnego, który daje jej dobre rady
- Podczas gry wojennej to Tris zdobywa flagę i jej przypisane jest całe zwycięstwo, natomiast w książce Christina była zazdrosna i ona wzięła flagę jako pierwsza
- Nie ma dnia odwiedzin zamiast tego jest potajemne spotkanie z matką i nic nie mówi, aby poszła do brata po serum do symulacji z czego późniejsza wizyta Tris u Caleba jest trochę bezsensowna
- Tris w filmie ma tylko jeden tatuaż z ptakami, a w książce zrobiła sobie jeszcze znak frakcji
- Pominięto postać Edwarda, nie ma sceny w której Peter wbija mu nóż w oko
Brak wątku miłosnego pomiędzy Christiną, a Willem
- Nie było sceny, w której Tris widziała Tobiasa pijanego
Podczas symulacji strachu Tris ma tylko cztery lęki, a nie siedem
W centrum sterowania symulacją w książce był tylko Cztery, natomiast w filmie w tym miejscu powstała wielka bitwa, by wyłączyć maszynę
- Na końcu Tris, Cztery, Marcus, Caleb i Peter uciekają w stronę muru, by się chronić, a w książce jadę na tereny serdeczności, by znaleźć schronienie 


Ogólny dobór aktorów podobał mi się, a w szczególności postać Cztery zapadła mi w pamięć. Moim zdaniem na minus zasługiwał aktor grający rolę Petera, w książce został przedstawiony jako naprawdę zły chłopak, a w filmie był dużo łagodniej ukazany. Bardzo spodobały mi się ubiory osób z poszczególnych frakcji. Miały zachowane szczegóły jakie zostały opisane w książce. Ścieżka dźwiękowa bardzo mi się podobała, a utwory były dobrze dobrane do sytuacji. 
MOJA OCENA (JAKO EKRANIZACJA) 7/10

4 komentarze:

  1. Oglądałam, ale do książek mnie nie ciągnie. Więc różnic nie zanotowałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Film mi się podobał, soundtrack w ogóle mega :3 czas obejrzeć wreszcie Zbuntowaną :)
    Pozdrawiam

    withcoffeeandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Na razie nie oglądałam i nie czytałam.

    http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Na razie nie oglądałam i nie czytałam.

    http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...