sobota, 16 maja 2015

Łza | Lauren Kate



Tytuł: Łza
Seria: Łza

Autor: Lauren Kate

Wydawnictwo: Galeria Książki
Liczba stron: 396

,,Cierpienie uczy mądrości''
Łza jest pierwszym tomem nowej, dobrze zapowiadającej się serii Lauren Kate. Wiele osób ma na temat tej książki pozytywne zdanie więc zaczynając ją czytać miałam duże oczekiwania i muszę z pełnym uśmiechem na twarzy przyznać, że nie zawiodłam się. Książka całkowicie mnie pochłonęła, a historia bardzo zaciekawiła. 

,,Znajdź drogę ucieczki z lisiej nory''


Główną bohaterką opowieści jest siedemnastoletnia Eureka, która w wypadku samochodowym traci matkę. Jest całkowicie zrozpaczona i nie umie poradzić sobie z otaczającym ją światem. Odizolowała się od swoich rówieśników, zrezygnowała ze swojej ukochanej drużyny lekkoatletycznej, a nawet próbowała popełnić samobójstwo. Z przymusu przeprowadziła się do swojego ojca i jego nowej żony oraz dwójki ich dzieci. Z przyjaciół zostali przy niej tylko Cat oraz Brooks. 
Jednak pewnego dnia gdy wraca do domu ze spotkania z terapeutką ktoś uderza w jej samochód robiąc bardzo duże szkody. Sprawcą wypadku okazuje się być tajemniczy chłopak imieniem Ander, który nie był przypadkowym człowiekiem pojawiającym się w życiu Eureki. 
Kluczowym wydarzeniem jest otrzymanie spadku po matce. Dziewczyna dostała medalion, który przez całe życie jej mama nosiła na szyi, kamień gromu owinięty muślinem oraz starożytną księgę napisaną w dawno zapomnianym już języku. 
Teraz najważniejszym zadaniem dla Eureki jest rozszyfrowanie zagadki dlaczego akurat te przedmioty zostawiła dla niej matka. Droga do prawdy będzie dla niej bardzo trudna i wyboista. Będzie musiała pogodzić się z kolejną śmiercią ważnej dla niej osoby, zaakceptować zdradę przyjaciela, zaufać osobie, o której tak naprawdę nic nie wie oraz ryzykować własne życie w ochronie cudzego...   
,,Rzuca nią fala, lecz nie tonie''
Książka bardzo wciąga, a chwilami nawet uzależnia. Historia jest zmyślnie przedstawiona przez co nie staje się nudna. Trzeba przyznać, że pomysł autorki był oryginalny. Z całą pewnością na rynku książek jest przesyt tematyki o wampirach, wilkołakach i innym nadnaturalnych stworzeń. Tutaj mamy przedstawioną historię mitycznej, zatopionej Atlantydy oraz dziewczyny, której łzy zatopiły kontynent. 
,,Ostatnią rzeczą jaką spodziewamy się po innych, jest ostatnia rzecz, która robią, zanim nauczymy się im nie ufać''
Bohaterzy byli dobrze wykreowani nie można zarzucić im braku charakteru. Sama Eureka mimo przejść była pozytywną postacią, ale dodałabym jej nutki ostrzejszej osobowości. Według mnie była zbyt naiwna, jednak trzeba przyznać, że miała odwagę. Natomiast Ander nie przypadł mi do gustu może dlatego, że bardzo mało się o nim dowiadujemy, przez co owinięty jest sporą tajemniczością. Dużo bardziej polubiłam Brooks'a i myślę, że mimo wszystko o to on powinien starać się o względy Eureki. Jeśli chodzi o Cat to nic do niej nie mam, może była trochę ekstrawagancka stanowiąca przeciwieństwo Eureki, lecz podobał mi się jej styl bycia. 
Akcja fabuły została rozłożona na całą książkę, w każdym rozdziale coś się dzieje. Tempo akcji nie przyspiesza i z całą pewnością nie da się zgubić w ciągu wydarzeń. Według mnie początek i środek książki był bardzo dobry autorka dawkowała nam ciekawość co wydarzy się w kolejnych rozdziałach. Jednak muszę stwierdzić, że sama końcówka nie podobała mi się i jak dla mnie była zbyt naciągana. Styl autorki był lekki, lecz w kilku momentach mogła by zaoszczędzić rozwlekłych opisów mało znaczących rzeczy. Ogólnie książka bardzo mi się podobała i z pewnością przeczytam kolejne tomy przygód Eureki. Polecam ją młodzieży, która lubi nadzwyczajne historie, a z pewnością nie pożałują.
MOJA OCENA 8/10
,,Wszystko może się zmienić wraz z ostatnim słowem''

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...