poniedziałek, 25 maja 2015

Hopeless | Colleen Hoover


Tytuł: Hopeless
Seria: Hopeless
Autor: Colleen Hoover
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 424

Wiem, że tą książką zachwyca się każdy kto miał ją w swoich rękach i wiem również, że w tym momencie pewnie wielu z was mnie zlinczuje, ale niestety mnie ta książka nie przekonała i muszę przyznać, że po przeczytaniu tak wielu dobrych opinii, zawiodłam się na niej. Oczywiście nie skreślam jej całkowicie, jednak nie dostałam tego, czego oczekiwałam i dlatego uważam ją za trochę przereklamowaną.


Główną bohaterkę, Sky, poznajemy w momencie, gdy całkowicie pochłonięta swoimi emocjami demoluje nikomu nie znany pokój, następnie cofamy się w czasie i zagłębiamy w całą historię.

Jeden dzień, jedna spontaniczna decyzja, jedno przypadkowe spotkanie, które zmieni całe dotychczasowe życie Sky na zawsze...

Na samym początku trzeba zaznaczyć, że nasza Sky nie ma normalnego życia. Jest całkowicie odcięta od świata, nie chodzi do szkoły, gdyż ma nauczanie indywidualne, jej matka nie pozwala, aby w domu były jakiekolwiek urządzenia elektryczne, które umożliwiłyby córce kontakt z mobilnym światem. Jej jedynym łącznikiem z normalnym życiem jest Six, jej najlepsza przyjaciółka, która wywołuje wiele kontrowersji wśród ich rówieśników. Gdy po długich namowach udaje się ubłagać matkę, aby pozwoliła iść Sky do ostatniej klasy liceum, wszystko się zmienia, a kiedy w otoczeniu dziewczyny pojawia się tajemniczy Holder już nic nie zostanie takie jak przedtem...  

Uważam, że autorka pisząc tę książkę poszła po najmniejszej linii oporu i dała się utrzeć dobrze już znanym schematom. Mamy zagubioną, nie do końca szczęśliwą bohaterkę, równie podobnego do niej chłopaka, młodzieńczą miłość, a żeby uprzykrzyć im życie należy dodać problemów oraz nierozwiązaną zagadkę z przeszłości. Taki mix zdarzeń gwarantuje nam przeciętną powieść dla młodzieży. Jeśli chodzi o mnie, ja nie mam nic przeciwko takim rozwojom akcji, jednak takich książek mamy mnóstwo i myślałam, że ta okaże się perełką ze świetnie zarysowaną fabułą, niestety przeliczyłam się. Jedynie co dobrego mogę powiedzieć, że tytuł książki jest świetnie wytłumaczony i wtopiony w przebieg akcji, także tutaj dla autorki plus. 

Uważam, że sam pomysł na historię był bardzo dobry i pomyślny, jednak przeniesienie go na kartki okazało się ogromnym niewypałem. Autorka używała potocznego słownictwa, bez uwzględnienia głębszych emocji i przemyśleń. Opisy scen sexu były niesmaczne i mało przyjemne dla oczu, Według mnie żaden z bohaterów nie miał porządnie dopracowanego charakteru. Żadna z postaci nie była wyraźna i nad wyraz interesująca, przez co nie chce się nimi utożsamiać. Zdaje sobie sprawę z ogólnego przesłania jakie niesie ze sobą książka i wiem, że w gruncie rzeczy cała ta opowieść jest smutna i poruszająca serce, jednak przez Sky, jako narratorkę, moim zdaniem książka dużo traci. Jej nieporadność, brak zdecydowania, ciągła zmiana zdania były chwilami nie do zniesienia. Myślę, że gdyby autorka popracowała nad swoim warsztatem pisania i znacznie poprawiła zachowanie głównej bohaterki, książka byłaby o wiele ciekawsza. Czy przeczytam drugą część? Myślę, że tak, jednak nie będzie to w najbliższej przyszłości. Muszę trochę odpocząć od tej historii i może spojrzę na nią bardziej przychylnie. Cieszę się, że następny tom jest pisany z perspektywy Holdera, którego o wiele bardziej polubiłam niż Sky. 
MOJA OCENA 5/10

3 komentarze:

  1. Mi książka się podobała, a jeszcze bardziej drugi tom, ale no cóż nie wszystkim musi wszystko się podobać ;D.

    nominowałam cię do Tagu.
    http://czytaniewekrwii.blogspot.com/2015/05/titles-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  2. O taak, ta książka zapadła mi głęboko w pamięć, pamiętam, że czytałam ją o drugiej w nocy, siedząc na schodach i płacząc w chusteczkę :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie

    withcoffeeandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Skoro podobało mi cię "Hopeless" musisz sięgnąć po "Maybe Someday" tej samej autorki.
    Jeśli jesteś zainteresowana na moim blogu jest recenzja tej książki.

    http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...