piątek, 17 lipca 2015

Albo, Albo | TAG


Za nominację do tego TAG-u dziękuję Patrycji Grzybek z bloga http://czytaniewekrwii.blogspot.com/

1. Wolisz czytać tylko trylogie czy powieści jednotomowe?
Od czasu do czasu bardzo lubię przeczytać sobie szybką jednotomową książkę, jednak nie sprawia mi to tylko przyjemności co czytanie trylogii. Uwielbiam pobyć dłużej z bohaterami, zżyć się z nimi i obserwować jak dalej toczą się ich losy. Także zdecydowanie wybieram trylogię.

2. Wolisz czytać tylko autorki, czy tylko autorów? 
Jakoś specjalnie nie przykładam uwagi czy daną książkę napisała kobieta czy mężczyzna. Dla mnie najważniejsze jest to co znajduje się na kartkach. Uważam, że płeć nie ma znaczenia, po prostu liczy się talent. Teraz, spoglądając na moją biblioteczkę mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że książek napisanych przez mężczyzn mam tyle samo co przez kobiety, a przynajmniej porównywalnie. 

3. Wolisz kupować tylko w Empiku, czy tylko na stronach internetowych? 
Z pewnością na stronach jest taniej niż w sklepach stacjonarnych, ale gdy już wejdę do empiku nie potrafię wyjść z niego z pustymi rękami. Poza tym w zwykłych sklepach też często są wyprzedaże, z których bardzo chętnie korzystam. Także wybór jest trudny. 

4. Wolisz żeby wszystkie książki zekranizowano, czy żeby przekształcono je w serial?
Tutaj wybór jest bardzo prosty. Z pewnością wolałabym, aby książki ekranizowano i przenoszono je na duży ekran. Z serialu pewnie wyszedłby tasiemiec, który ma się nijak do fabuły książki, przykładem może być Pretty Little Liars, choć uważam, że serial jest o wiele lepszy od swojego papierowego pierwowzoru. Osobiście uwielbiam oglądać ekranizacje i doszukiwać się szczegółów oraz porównywać obie wersje. 

5. Wolisz czytać 5 stron dziennie, czy 5 książek tygodniowo?
Oczywiście, że wolałabym czytać 5 książek tygodniowo, bo co to jest 5 stron dziennie? Tak naprawdę to nic, nie zdążyłabym się dobrze wczuć w fabułę, a już bym musiała zamykać książkę, Jednak czytać, aż 5 książek tygodniowo to by było coś. Niestety czas za szybko płynie, a noce są za krótkie.

6. Wolisz być profesjonalnym recenzentem, czy autorem?
Nie wiem czy istnieje taki zawód, jak profesjonalny recenzent, ale z pewnością wolałabym być autorem książek. Bardzo lubię pisać sama dla siebie i sprawia mi to wiele przyjemności, lecz pisanie recenzji również. Jednak trzeba się liczyć, że recenzja to opinia subiektywna i każdy ma swój gust, a pisanie opowiadań czy książki to zupełnie inna bajka. Tam masz swój świat, swoją wyobraźnię, a wszystkie chwyty są dozwolone.

7. Wolisz czytać 20 książek w kółko, czy sięgać po nowe pozycje?
Nie często zdarza mi się czytać jedną książkę kilka razy, zazwyczaj staram się przeczytać ją jeden raz, ale uważnie i zapamiętać z niej jak najwięcej szczegółów. Więc tutaj zdecydowanie wybieram sięganie po nowe pozycje i poznawanie nowych bohaterów.

8. Wolisz być bibliotekarzem czy sprzedawcą książek?
Tym razem wybór jest równeż łatwy. Z całą pewnością wolałabym zostać sprzedawcą książek, gdyż jestem osobą, która musi być cały czas w ruchu i nie wyobrażam sobie ciągłego siedzenia w cichej bibliotece. O wiele bardziej odnalazłabym się w księgarni pełnej ludzi. Mogłabym chodzić między regałami i doradzać im, którą książkę wybrać.

9. Wolisz czytać tylko jeden ulubiony typ literatury czy wszystko poza nim?
To jest bardzo ciężkie pytanie. Zdecydowanie moim ulubionym gatunkiem jest dystopia i bardzo lubię czytać takie książki i gdyby ktoś zabronił mi ich czytania na pewno byłabym zła, jedank z drugiej strony czasami lubię odpocząć od takich książek i przeczytać jakąś lekką obczyjaówkę lub typowe new adult. Także wybór jest dla mnie bardzo trudny. 

10. Wolisz czytać książki fizyczne czy e-booki? 
Oczywiście, że wolę książki fizyczne i chyba każdy mol książkowy tak by odpowiedział na to pytanie. Uwielbiam czuć zapach nowych książek i kartkować dłońmi ich zawartość. Natomiast od pewnego czasu przekonałam się do e-booków i zmieniłam zdanie na ich temat, dlatego gdyby ktoś dał mi książkę w elektronicznej wersji też nie miałabym nic przeciwko.

Ja TAG-uję:
http://countrywithbooks.blogspot.com/
http://gabxreadsbooks.blogspot.com/
http://blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com/

14 komentarzy:

  1. "Ale noce są za krótkie" skąd ja to znam? Hahaha. Chyba każdy książkoholik ma podobne problemy.
    Czy ja wiem czy lepiej być sprzedawcą. Możesz czytać wszystkie książki w bibliotece i nikt ci nie będzie robił wyrzutów za poziom zużycia książki. (nie wiedziałam jak to nazwać, ale mam nadzieję, że rozumiesz)
    Po za tym dziękuję ci bardzo za nominację :) Chętnie odpowiem na te pytania :D

    http://blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe, ciekawe... faktycznie na stronach internetowych jest duużo taniej :) Osobiście uważam, że e-booki gorzej się czyta, ale niektóre są za darmo :)
    www.oczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za nominacje, ale już robiłam ten tag. Widać to nawet na stronie głównej bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuje za nominację, biorę się za ten TAG jak tylko wrócę, pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny Tag i ciekawe odpowiedzi! Mam nadzieje, że dostanę kiedyś nominacje :)

    http://reading-my-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. W większości odpowiedziałabym bardzo podobnie :D Będę musiała zrobić ten TAG u siebie .... :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja chyba jednak wolę czytać pojedyncze książki, a nie serie. Zazwyczaj dalsze części roczarowują ;) A z drugiej strony trudniej jest mi się wtedy rozstać z boahterami...

    Pozdrawiam, Insane z przy-goracej-herbacie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award!
    http://gabxreadsbooks.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award-4-5-6-i-7.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje, na wszytstkie nominacje odpowiem w sierpniu :-D

      Usuń
  9. Świetny TAG :) Nominowałam Cię do Liebster Blog Award! http://ksiazkowe-tajemnice.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award-2.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziekuje, mam juz 5 nominacji, postaram sie na wszystkie odpowiedziec w przyszlym miesiacu ;-)

      Usuń
  10. Gratuluję nominacji, świetny tag :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ~Inna
    happy1forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...